El Nido

30 december 2018 - El Nido, Filipijnen

We zijn vandaag van P.Princesa naar El Nido gereisd.Nou dat was een belevenis op zich.Wij zaten als eerste in de bus(je).Allengs werd het busje voller en voller met mensen,maar ook met allerlei bagage in dozen,zakken enz.Meerdere keren moest alles uit de bus om te herpakken.Bewonderenswaardig hoeveel die chauffeur erin weet te proppen.Op een gegeven moment was de bus echt vol(vonden wij)Maar we gingen voor de derde keer naar het busstation en daar stond nog een gezin met 2 kleine kinderen en heel veel dozen te wachten.Alles en iedereen weer uit de bus en opnieuw inpakken.We zouden om 9 uur uit P.Princesa vertrekken,maar inmiddels was het 11 uur.Toen was het zover we gingen richting El Nido.Toch ook weer leuk om allerlei mensen te ontmoeten.Zo zat er opeens een meisje uit Rotterdam voor ons.Ze reisde alleen door Azie.Een jong stel uit Zwitzerland zat naast ons en een gezin met een dochter van ongeveer 15 jaar uit Tsjechie achter ons.Wij waren de oudjes.Vanavond aan het strand in het restaurantje zagen we dat gezin weer en hebben we even weer met hen gepraat.Dat maakt zo'n trip ook heel bijzonder.Onderweg begon het te regenen en hard ook.We hebben veel dorpjes met armoede gezien.Mensen,gezinnen met kindjes die in hutjes leven.Vooral met die regen heel mistroostig.Veel rijstvelden,kokospalmen en bananenvelden.En veel waterbuffels.Die worden hier gegeten.De huid geprepareerd in een saus is een lekkernij.Die 2 kindjes van ongeveer 1 en 5 jaar hebben de hele weg (meer dan 4 uur) geen kik gegeven.Ze zaten samen met de ouders en de bagage en nog 2 mensen op een bank voor 3 mensen.Niemand zit achter een gordel.Op een gegeven moment moest het kleine jongetje overgeven.Bus gestopt kind met ouders eruit even poetsen,ramen open en weer verder.Het was een onvergetelijke rit,maar een eventuele volgende keer boeken we wel een prive busje.Aangekomen in ons Hotel viel dat erg tegen. Niet een echt goedkoop hotel,maar van alles is slecht.Morgen gaan we op pad om te kijken of er een beter hotel te boeken is.Dag zal wel lastig worden zo vlak voor oud en nieuw.Morgen doen we rustig aan en voor oudjaarsdag hebben we een mooie trip geboekt.Als er geen tyfoon komt,want de receptioniste had het erover dat dat verwacht wordt.Nou dat hopen we dus niet.Sommige dingen hoeven we echt niet mee te maken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade