Nieuwjaarsdag

1 januari 2019 - El Nido, Filipijnen

Het is nu 6 uur in de ochtend en we zitten op de Ferry naar Coron,ons volgende eiland.We waren al om 4.15 opgestaan.

Gisteren,nieuwjaarsdag hebben we alsnog de boottrip gedaan.Het was heel mooi weer.Voor alles en iedereen aan boord is ben je een kleine 2 uur verder.Bijzonder dat je in de branding aan boord gaat.Je moet eerst een heel stuk door het water waden,best diep,ik ga net niet onder.Voor de bagage hadden we gelukkig oceanpacks aangeschaft,dat zijn tassen die waterdicht zijn en die waterdicht af te sluiten zijn.Aan boord was ook een gezin met een kindje van rond een jaar.Een paar duitsers wat chinezen.Op het eerste eiland kwam  de bemanning erachter dat ze de rijst voor de lunch vergeten waren.Ik zeg dan,doen we het toch zonder rijst.Maar dat is ondenkbaar op de Filipijnen.Er is overal en altijd rijst.De rijst gingen ze ophalen.Het eiland was Bounty,dus we vermaakten ons wel.Zo'n anderhalf uur later kwamen ze terug met rijst.De lunch was heerlijk en gezellig.Ze eten op de filipijnen zonder mes.Er wordt altijd gedekt met een vork en lepel.Je snijd met de zijkant van de lepel.

Het ene eiland was nog mooier  dan het andere.Op de terugweg was er veel waterslag aan boord,doordat de zee erg ruw was.Het is ook een gedeelte van de Zuid Chinese zee waar we op zaten.Iedereen was drijfnat toen we in de haven aankwamen.Nog even wat gedronken en toen met de tricycle naar ons hotel.We vroegen de bestuurder of hij ons vanmorgen om kwart voor vijf op kon pikken en naar de boot kon brengen.Dat kon hij niet.Wat schetst onze verbazing vanmorgen,hij is er toch.