Noodweer

31 december 2018 - El Nido, Filipijnen

Gisteren was het noodweer.Het leek wel een zondvloed.Er waren berichten van aardverschuivingen en modderstromen op de Filipijnen.Gelukkig niet op Palawan.Maar toch,we konden er ons wat bij voorstellen.Gelukkig is het warm hier.Veel mensen beschermen zich niet eens tegen deze hoeveelheid regen.We zijn tegen 4 uur met de tricycle naar een Laundry gegaan,want we hebben alleen maar handbagage en raken door onze kleding heen.Al die mensen die te voet op slippers door het water waden.Een belevenis op zich.Veel hotelgasten zaten met ons op de galerij dit alles gade te slaan.Je spreekt zo allerlei mensen.Er zijn hier vnl.jongeren.Mensen van onze leeftijd heel weinig.Gelukkig was Jan uit Canada er.Een van de eerste dingen die zijn vrouw vroeg "does Paul drink beer?"Zo zaten de mannen al voor middag aan de pils.Wijn is hier in restaurants bijna niet verkrijgbaar.We hebben 1 restaurant waar ze hebben.1 soort en erg duur.Uit eten hier is erg goedkoop.Gisteravond had ik pepersteak met frites en Pa krab incl.drinken nog geen €14.Soms eten we voor minder dan 600 pesos,nog geen €10 samen.We hadden voor vandaag een eilandhopping tour geboekt,maar die is gecanceld.Nu gaan we dat morgen doen.Dat het oudjaarsdag is,is amper te merken.We liepen een marktje op waar alleen vuurwerk verkocht werd.Er wordt overdag geen vuurwerk afgestoken.Vanavond is het jaarwisseling.We zijn benieuwd.

1. Johan en Cilia.:
    31 december 2018
    Hoi Annie en Paul.
    Met veel belangstelling volgen wij jullie reisverslag.
    Mooi om te lezen jullie maken leuke dingen mee en minder leuke dingen.
    Dat er een aardbeving was geweest was hier ook op het nieuws.
    Hebben jullie nu een goed hotel?
    Fijne jaarwisseling samen.
    Wanneer komen jullie weer samen bij Ruud en Christine?
  2. Annie en Paul:
    1 januari 2019
    Het hotel in El Nido was heel minimaal.We hebben nog geprobeerd een ander hotel te krijgen,maar rond de jaarwisseling is alles volgeboekt hier.De mensen van het hotel waren alleraardigst dat is ook veel waard.Zaterdag ontmoeten we Ruud en Kristine weer in Manilla.
    Liefs van ons