Onverwachte verrassingen

7 januari 2019 - Tagaytay, Filipijnen

Zondag later in de middag zouden we Ruud en Kristine treffen in Manilla.We namen een taxi naar het adres dat Ruud ons doorgegeven had.Toen we er bijna waren vielen we van de ene verbazing in de andere.We reden naar Makati,het zakencentrum van Manilla.Hoge torenflats een heel nieuw centrum flitsend als zeg maar de Zuidas in Amsterdam.Ruud stond ons op te wachten in de hal van zo'n 42 verdiepingen tellend gebouw. Ze hadden voor ons een appartement gehuurd op de 16de verdieping.We keken uit de op een golfcourt en de skyline.Ruud en Kristine hadden een appartement in een andere toren,vlakbij.Samen met een vriend en vriendin uit Nederland die op wereldreis zijn en nu een week bij hen op de Filipijnen.We kregen een uurtje dan ging we uit eten met de Casareo's.Hij liet ons op weg naar het Restaurant wat gebouwen zien waar hij een paar keer voor zijn werk geweest was m.n. waar hij gewerkt had.Bijzonder om nu te zien waar hij periodes een tijd gewoond en gewerkt heeft.Het was heel erg leuk om de familie na onze vakantie terug te zien.

De volgende morgen zouden we om half 8 opgehaald worden door Kristines oudste broer.We gingen ontbijten bij haar moeder (de vriend en vriendin ook mee).Daarna zouden we met 3 auto's met de hele familie vertrekken voor 2 dagen naar de kust,waar een huis gehuurd was voor 3 gezinnen met kinderen,wij,Ruud en Kristine,Tjebbe en Valeria,de vriendin van Mrs.Casareo en een neef die mee was als chauffeur.Rond lunchtijd werd gestopt bij weer zo'n bijzondere uitspanning waar weer een tafel vol met de meest aparte gerechten werd opgediend.Op de plaats van bestemming aangekomen kreeg ik een Villa Felderhof gevoel.Wat een prachtig huis met pool grote buitenkookplaats.Een droom.Al die mensen die hun plekje zoeken.De kinderen ertussendoor rennend.Zo hebben nog 2 onvergetelijke dagen met een onvergetelijke familie gehad.Nu zijn we op weg naar Kristines oudershuis waar we onze spullen gaan pakken en morgenvroeg vliegen we dan naar NL.Het was 3 weken ,maar het lijkt wel 3 maanden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda:
    7 januari 2019
    Geweldig Annie, wat super allemaal. Je zou bijna niet meer naar huis willen he!
  2. Johan en Cilia.:
    7 januari 2019
    Wat een mooie belevenis Annie en Paul.
    Daar kan je lang en mooi op terug kijken.
    Goeie terugreis en tot gauw.