Coron

2 januari 2019 - Coron, Filipijnen

Vanmorgen om 4.15 ging de wekker.Dat op vakantie.De receptionist had ons beloofd dat er een ontbijtje zou zijn en een tricycle.Toen er om 4.40 nog geen teken van leven was ging Paul even informeren.Hij lag languit op de bank te slapen.Maar binnen 5 min.Hadden we een licht ontbijt en een tricycle.Maar dat was de man van gisteravond.Hij was dus toch gekomen ondanks het feit dat hij 15 km. verderop woonde.Op pad dus maar.Bij de Ferry terminal was het al een drukte van belang.Toen we aan boord gingen viel me op dat het niet echt een Ferry was.Het waren vooral jongelui die incheckten,m.n. backpackers.Er konden alleen personen mee (ik schat plus minus 140 prs.)geen vervoersmiddelen.De overtocht naar Coron zou 4 uur duren.Al snel bleek het een vrij snelle boot te zijn die zich door de golven van de Zuid  Chinese zee ploegde.Toch duurde de overtocht 5 uur.Na ongeveer een uur werd  de zee steeds ruwer.In een mum van tijd werden mensen zeeziek.Ik begon me af te vragen wat ik erger vond, hevige turbulentie in het vliegtuig of dit. Na ongeveer 5 uur kwam Coron in zicht.In deze contreien is men andere veiligheidsvoorschriften gewend.Er was geen enkele veiligheidsinstructie gegeven.Toen we aankwamen zei ik tegen Paul,zouden ze wel zwemvesten aan boord hebben?Volgens mij onder de stoelen ,zei hij toen.Komt tijd,komt raad zullen we maar zeggen.We hadden een hotel gereserveerd.In de haven viel meteen op dat het er hier veel opgeruimder en geordender uitzag dan op Palawan.Ook op weg naar het hotel viel op dat het veel opgeruimder was dan op Palawan.Het hotel was een verademing.Nieuw.Alles netjes en werkend,douche,wc,wifi.Erg als je zoveel mensen de afgelopen weken met amper een dak boven het hoofd in de stromende regen hebt gezien,zit te zeuren over dat soort dingen.Maar toch.We kunnen nu even genieten van een paar dagen van westerse luxe binnen de poorten van ons hotel ,met bewaking.Morgen gaan we lekker weer met de tricycle  op stap.

1. Rudy en thea:
    2 januari 2019
    Wat gaaf om te horen allemaal👍🏻SUPER🤗 geniet er lekker van samen😘😘groetjes van ons💋💋